Sunday, November 10, 2013

Al kisah macam mana aku terjebak dan pengalaman menggunakan produk SHAKLEE !

Assalamualaikum


Pagi ahad yang sejuk dan dingin sebab hujan kan, mmglah begitu keadaan nya .. hehe .. Pagi yang best nie aku nak share sikit macam mana aku leh terjebak join shaklee nie dan menjadi pengguna setia untuk product shaklee.


Sebelum nie memang dah banyak gila aku try produk lain .. Memang ada kesan positif tetapi macam tak berape sangatlah .. Start puasa aku stop ambik semua produk .. tapi aku nie memang tak makan sayur langsung , sebut jerlah sayur apa aku memang tak boleh makan..nanti mesti keluar semula .. macam budak kecik nya perangai,padahal umur 24 tahun dah,aku pun dah jadi tunangan orang. ( tapi best sbb tunang aku pun lebih kurang macam aku gak .. hehe )


Ok, lepas jer raya berat aku memang naik..tak payah timbang pun dah tahu naik sebab mak aku ckp aku dah gemuk dan bila pakai seluar baju dah rasa cam ketat jer ..huhu .. Nak dijadikan cerita aku ada sorang kawan baik nie , dia dulu yang guna product shaklee nie , dan dia jugaklah yang menghasut aku untuk guna product nie... hahaha .. Mula2 tuu aku makan lecithin sehari 6 biji lepas makan tengahari 3biji dan malam 3biji .. Walaupun tak banyak berat badan turun sebab aku selalu skip.hehe 


Lepas tuu kawan baik aku pengaruh minum ESP pulak.. aku memang dah lama usha product shaklee nie .. selalu google tengok bagus tak ker semuakan .. rupanya ramai blogger consume shaklee nie.. Selain banyak kebaikan, ESP yang hot product nie jimat yawww..boleh tahan sampai 2-3bln tau! So, sebelum tunang hari tuu aku pun ambik lah ESP nie..sebab aku memang ada masalah susah tido kalau esoknya ada pape majlis .. Macam-macam aku pikir,itu dah siap belum ker ape lah ... Aku tak nak lah majlis tunang aku tuu nanti aku dok sakit kepala tak cergas langsung.. Memang kalau tak cukup tido kepala aku mesti pening gila macam nak hentak kat dinding jer rasanya .. hehe ..tapi alhamdulillah dah 3bln aku minum ESP nie memang banyak kesan positif aku rasa .. Walaupun aku tak ckp tido ada jugak sakit kepala tapi tak seteruk macam sebelum nie .. 


Dan sekarang aku pun dah masuk ahli .. Sebab aku join shaklee nie nak kumpul cari duit tepi  .. Tapi sebab yang paling utama sekarang nie aku nak share dengan semua orang kebaikan pasal produk SHAKLEE nie .. produk shaklee nie bukan hanya untuk nak cantik,nak kurus semata-mata tau, yang paling penting adalah kesihatan .. Kalau kita cantik kurus tapi akan dtg ada side effect kat badan pun tak guna kan .. tapi dengan shaklee insyaallah kita boleh sihat,cantik,cergas! Shaklee pun dah lebih 5dekad menerajui barangan dan produk kesihatan secara semulajadi yg terulung kat dunia tau. 


Sekarang nie pulak aku tengah makan vit e untuk kulit pulak .. Sebab aku nie memang jenis kulit berminyak dan berjerawat dari dulu . lagi2 time period kemaen meriah dorang nie tumbuh .. Alhamdulillah lepas 2minggu aku makan vit e nie jerawat cepat kecut,bekas jerawat pun dah mula hilang2.. Kalau kita bangun pagi rasa kulit lembut jer tau , walaupun muka tak berapa nak bersih lagi .. hehe..tapi yang paling penting aku suka sangat dengan perubahan yang semakin positif .. 


Sampai ada akk tempat aku kerja tuu tegur cakap muka liza dah makin bersih,nanti naik pelamin orang tengok cantikk jer pengantin tuu .. Padahal lama lagi aku nak kahwin ..hehe.. Aku pun cakaplah makan vit e dari shaklee .. akk tuu pun cakap vit e memang bagus untuk kulit, nanti dia nak order jugak  :) 


Rasanya sampai sini jerlah dulu .. kalau nak cerita lagi memang panjang sangat dah nanti .. So kalau korang nak try produk shaklee nie leh contact aku kat fb aliza zeke s ok ! Nanti aku akan guide korang cara makan yang betul ^^



i love shaklee

NORALIZA AZMAN

ID : 1069421









No comments: